De eerste dag - Reisverslag uit Kalmar, Zweden van Joyce Winder - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Kalmar, Zweden van Joyce Winder - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Blijf op de hoogte en volg Joyce

14 Januari 2014 | Zweden, Kalmar

Dan eindelijk was het de langverwachte maandag 13 januari 2014. De reis naar het noorden van Michelle Saaltink en mij was dan eindelijk aangebroken. Na wekenlang piekeren wat er allemaal mee moest en helaas ook wat er allemaal thuis moest blijven, is het dan toch gelukt om het vliegtuig van 16.15 in Weeze in te stappen. De vlucht zelf beviel prima en was korter dan verwacht, na namelijk 1 uur en 15 minuten te hebben gevlogen, konden we beide benen weer op de grond zetten. Echter wel in het land waar het bij aankomst ineens -6 was.. Ergggg koud dus!!
Nadat we onze koffers als allereerst van de band hadden gehaald, hadden wij verwacht dat als we naar buiten zouden gaan, dat daar het trein station was. Niets was minder waar, want er was niks, noppes, nada.... Gelukkig zagen wij een vrouwtje die ook bij ons in het vliegtuig zat, zij sprak vloeiend Zweeds en heeft daarom samen met ons een taxi genomen naar het station. Hier hebben wij uiteraard net op 5minuten na onze trein gemist en moesten vervolgens ruim een uur wachten op de volgende trein. Na een lange tijd in de trein te hebben gezeten, waren we dan eindelijk om 20.30 in Kalmar, mijn woonplaats voor het komende half jaar.
Op het station stond mijn begeleider Tycho en een Braziliaanse vriend, genaamd Jose (Gosé/Gusé/José, of hoe je het ook uitspreekt) van hem ons op te wachten en brachten ons naar mijn appartement. Het appartement is groter dan verwacht en bevalt echt prima. Het bed slaapt perfect, de douche is heerlijk en genoeg kasten voor al mijn kleren. In mijn verdieping zitten nog 6 meer studenten, al zijn deze allemaal Zweeds en zitten ze er al bijna 2 jaar allemaal. Ze zijn heel gastvrij, behulpzaam, vriendelijk en geïnteresseerd. Na onze koffers te hebben gedropt was het toch hoog tijd om iets te gaan eten. En waar ga je eten als je in Zweden bent? Juist, bij de mcdonalds!! Lekker vertrouwt.
Michelle slaapt de eerste paar nachten bij mij, omdat zij nog niet in haar appartement kan. We sliepen gezellig lepeltje-lepeltje, zij bleef maar draaien en nam het hele bed in beslag en ik had de hele deken opgeeist, diit zorgde dan ook voor niet al te veel slaap..
Vandaag zijn we op ontdekkingsreis gegaan oftewel: kijken wat er allemaal te beleven valt in de buurt. Maar eerst; ontbijten. En waar kan dat beter dan bij de subway? Nou zo'n beetje overal, want ons ontbijtje was maar liefst een ontbijtJE van 10euro.. Maargoed, de bodem was gelegd en we konden er met volle moed tegenaan. Na uren in het stadje te hebben rondgelopen en vooral etalage-geshopt te hebben, was het tijd om boodschappen te gaan doen. Dit is iets wat normaal leuk is, maar mijn god wat was dit een hell. Rib uit mn lijf, wat zeg ik wel 2...... een tasje vol met boodschappen koste mij maarliefst 45euro.. Haleluja!!! Komende tijd maar is opzoek gaan naar iets goedkopere supermarkt.
Dankzij Jose vanavond heerlijk kunnen volleyballen, voelt goed! Michelle en ik hebben ons prima vermaakt en gaan ons dan zeker ook opgeven voor de volleybalstudentenvereniging.

Nu is het tijd om een filmpje te kijken in bed en lekker te gaan slapen, goodnight en veel lieve groetjes vanuit het koude, maar gezellige Zweden :)

• 14 Januari 2014 - 23:36

Aniek Schiphauwer:

Hahaha als ik dit lees is het net of ik je echt hoor praten. Vet leuk geschreven! vooral dat deel over het slaoen hahaha. Zo te lezen bevalt het dus wel! En is het een beetje een leuke omgeving?
    Wanneer begint de school? In elk geval heel veel succes en plezier!
    Geniet er lekker van :)
    Liefssss

• 14 Januari 2014 - 23:36

Vera:

Leuk om dit te lezen joyce! Fijn dat alles goed gaat en je appartement zo mooi is, dikke kus

• 15 Januari 2014 - 08:25

Sopje:

Heel leuk geschreven Joyce en goed om te horen dat alles goed met je is en je je vermaakt!!!!
    Geniet!!
    X Sophie

• 15 Januari 2014 - 11:41

Mies:

Super leuk lieverd!!!!

• 15 Januari 2014 - 18:05

Emely:

Ik hoor t je ook allemaal precies zeggen haha, echt leuk joycie, leuk verhaaltje!! Ziet er echt mooi uit allemaal!! Kus eempje!

• 17 Januari 2014 - 08:58

Simon Halink:

Dat klinkt als een goed begin, nichtje. Fijn dat je daar ook meteen weer aan de volleybal kunt! Maar wel een beetje oppassen met die Zweden he... als je even niet oplet, zetten ze zo een IKEA-kast in je kamer! Tuig. Veel plezier!

• 17 Januari 2014 - 09:44

Karin&Gerard:

Hoi Joyce,
    Leuk dat je ons laat meegenieten met je avontuur.
    We merken dat je al lekker op je plek bent met bezigheden zoals sporten en shoppen.
    School komt vanzelf wel.
    Veel plezier daar.
    Groetjes en liefs.

• 17 Januari 2014 - 17:00

Carla :

Wat leuk om jou te kunnen volgen via waarbenjij.nu! Het klinkt allemaal erg gezellig daar in Zweden. Alleen vind ik -6 wel heftig koud. Kun je daar ook schaatsen? Anders is die kou zo zinloos..
    Geniet van het avontuur!
    Dikke kus en groetjes uit Middelburg

• 19 Januari 2014 - 10:02

Aphro En Hans:

Erg leuk verslag; je kunt zo Floortje Dessing opvolgen. We hopen op meer.
    We wensen jou heel veel plezier en succes met je studie.
    Groetjes, Aphro en Hans